Когато Nintendo пусна първото си заглавие Super Mario Run за iOS като безплатно и с еднократна такса за отключване на пълната версия, може би много от вас се питаха, колко потребители ще платят исканите за нея 10 евро? Отговорът на този въпрос идва от изследователската компания Newzoo, която предполага, че едва 3% от изтеглилите Super Mario Run играчи, са платили исканата сума, за да получат достъп до пълната й функционалност.

Прогнозата на компанията, че играта е генерирала повече от 30 милиона долара брутни приходи, предполага, че около 3 милиона играчи са закупили пълната версия, а това е малко над 3% от очакваните 90 милиона изтегляния. Това сравнено с 2% потребители, плащащи, за да играят Candy Crush Saga, не е кой знае колко голямо постижение, но разликата е, че Nintendo получава парите си авансово, а характерното за Freemium моделите е те да продължават да генерират приходи с течение на времето. Това може би е и причината Super Mario Run да падне до седмо място в класацията на топ-касовите игри, докато Candy Crush Saga продължава да е начело вече пет години.

Малко по-рано беше изчислено, че симпатичният италиански водопроводчик е донесъл приходи от 4 милиона долара само в първия ден след пускането си в App Store, а Apple обяви, че е на лице нов рекорд по сваляния – 40 милиона за четири дни. Дали това обаче, ще е достатъчно, за да оправдае големите очаквания на Nintendo за играта?